Het verhaal van modemerk Ralph Lauren.

De Ralph Lauren polo, wie kent hem niet? Het kledingstuk is, sinds de lancering in 1967, niet meer weg te denken uit het modebeeld. Van jong naar oud: iedereen loopt in dit fameuze stukje stof. Maar: hoe is dit ooit ontstaan? Hier is de geschiedenis van de Ralph Lauren polo.

1967: Polo by Ralph Lauren.

Toen modeontwerper Ralph Lauren in 1967 de Ralph Lauren Corporation startte was dit ook gelijk het startschot van Polo by Ralph Lauren. Omdat hij zijn inspiratie haalde uit sport koos Lauren voor zijn allereerste mannenlijn de naam ‘polo’. Volgens hem zou dit woord ook worden geassocieerd met zaken zoals macht, stijl en intrige. Twee jaar later zou het Amerikaanse warenhuis Bloomingdale’s Lauren’s mannenlijn exclusief gaan verkopen en daarmee werd Ralph Lauren de eerste designer die in dit warenhuis zijn eigen in-store winkel kreeg. In 1992 lanceerde Ralph Lauren Polo Sport – een volledige lijn bestaand uit sportkleding en in 2014 werd daar het PoloTech shirt aan toegevoegd. Dit shirt bestond uit een slimme stof die zogezegd ‘de biometrie van de drager’ vangt. In datzelfde jaar kwam, 47 jaar na het verschijnen van Polo by Ralph Lauren, ook de vrouwelijke pololijn van Ralph Lauren op de markt. Opvallend, omdat Lauren in 1971 wel al zijn eerste lijn voor vrouwen introduceerde. Deze bestond echter alleen nog maar uit getailleerde shirts die daarmee overigens wél voor de introductie van het Polo-speler embleem zorgde.

Hoe is de huidige staat van zaken?

Het bedrijf richtte in 2000 zijn website en online shop op onder de naam polo.com. Deze werd in 2007 veranderd naar ralphlauren.com. In September 2015 werd bekend dat Lauren zou worden vervangen als CEO van het bedrijf en in 2016 eindigde het bedrijf zijn jaar met 493 direct opererende winkels.

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.